Sunday, October 7, 2007

Меденки и тулумбички или кои са любимите ми сладкиши от детството (част 1)

В тихите и спокойни дъждовни дни като днешния, когато ми остава време да обърна поглед вътре в мен и да се отдам на спомени – всякакви, обичам да се сещам за разни неща от детството, а хрупкавите меденки и напоените от карамелен сироп тулумбички на мама са един от тях. Естествено, като станах на около 13-14 почнах да се вихря сама в кухнята, но това което съм похапвала през онези години е най-сладко и затова ще споделя рецептите за двете мамини вкусотии. :)

Меденките свързвам със студените зимни вечери, когато всички стаи вкъщи почваха да ухаят на канела и мед от апетитните сърца, звездички и полумесеци в печката, а стъклата се запотяваха от горещата фурна и аз и сестра ми започвахме да рисуваме с пръсти върху тях. За медените сладки са необходими: около 200 – 250 грама мед, 1 чаена чаша захар, 2 чаени лъжички канела, половин чаена чаша слънчогледово олио, 1-2 яйца, 2 супени лъжици кисело мляко и съвсем малко сода бикарбонат, брашно колкото поеме тестото, орехи или бадеми по желание. От изброените продукти се замесва по-скоро твърдо, отколкото меко тесто, брашно се слага, докато тестото престане да лепне по ръцете. След това с точилка се разстила тънка тестена кора (предпочитам меденките да са хрупкави, затова разточвам по-тънко меденото тесто). За изрязването на сладките съм си купила пластмасови формички – звездички, сърца, камбанки, елхички, полумесеци, които идеално пасват на задаващите се коледни празници. :) Украсявам меденките с орехи или бадеми, а понякога и с фъстъци. А ако съм се въодушевила предварително и разполагам с повече време разтопявам шоколад и потапям половинката на медената сладка в него. Картинката е пълна, ако към това добавим и бял разтопен шоколад и цветни захарни пръчици за украса.

Известно е, че меденките са от трайните сладкиши, затова като идея за повече настроение, когато се зададе Коледа :), сладките може да се нанижат на конец и да се окичат на елхата. Но ако имате моя апетит за сладки неща по всяко време на деня, по-добре си пригответе и резервен вариант за украса, щото елхата може да осъмне само с коледните лампички. ;)

Следват тулумбички в гъст карамелен сироп!

;)

No comments: